Република България ■ Община Разград

Видеогалерия

Анкета

Използвате ли електронните услуги, предоставени в сайта на Община Разград?





Резултати

Анкета

1. Знаете ли, че Вашата община е избрана по Българо-швейцарската програма за сътрудничество (БШПС) като пилотна община за изграждане на общински център за разделно събиране и съхраняване на опасни битови отпадъци?



Резултати

Анкета

2. Знаете ли кои са видовете опасни битови отпадъци?



Резултати

Почивна база хижа „Пчелина“

Банер
Начало Новини Кметът на Разград коментира неоснователни твърдения в медиите, че има предпоставки за корупция в открита обществена поръчка на Община Разград


Кметът на Разград коментира неоснователни твърдения в медиите, че има предпоставки за корупция в открита обществена поръчка на Община Разград

Внимание, ще се отвори в нов прозорец. ПДФПечатЕ-мейл

Днес кметът д-р Валентин Василев и зам.-кметът Галина Георгиева коментираха пред медии темата на проведена пресконференция на трима общински съветници – Джипо Джипов, Иво Димитров и Мануел Василев, избрани от листата на Реформаторски блок, които твърдят пред медии, че има предпоставки за корупция в открита обществена поръчка на Община Разград.

Д-р Василев каза, че група общински съветници, представляващи партии – политически лилипути, партии, останали в историята предимно с корупционни приватизационни сделки намекват, че открита обществена поръчка с предмет „Избор на изпълнители за извършване на строително-ремонтни работи по паркоустрояване на зелените площи в квартал „Орел“ – град Разград по две обособени позиции“ в момента е корупционна.

„Не ми е известно някой от лицата на снимката да е експерт по ЗОП. Внушенията, които се опитват да правят, че кметът Василев е в дъното на тази схема, са безпочвени и несъстоятелни. Внушения, но не конкретни обвинения, защото ако те са сигурни в твърденията си, би следвало да сигнализират компетентните органи. Тогава щяха да ми дадат основание да предявя иск срещу тях и да ги съдя за клевета. Едно от лицата на снимката изглежда притеснено и не на място. Бих го посъветвал, с оглед запазване на доброто му име, да не участва занапред в подобни политически пасквили. Другите двама – отново не прочели, отново неподготвени, независимо от дългогодишното участие в местния парламент. Единият от господата отново без ясна представа за себе си и за фамилния произход, който в случая го кара да изглежда нелепо, когато говори за корупция“, допълни още той.

Представеното бе потвърдено с факти, в които кметът поясни, че съгласно действащия Закон за обществените поръчки от април 2016 г. критериите за възлагане на обществени поръчки са 2:“най-ниска цена“ и „оптимално съотношение качество/цена“. Конкретната обществена поръчка има за критерий „оптимално съотношение качество/цена“ по чл. 70, ал.2,т.3 от ЗОП. Чрез използваните показатели за оценка се осигурява определяне на офертата, която предлага най-добро съотношение качество-цена.

Съгласно чл.70, ал.2 от ЗОП при критерия „оптимално съотношение качество/цена“ се оценява: цената, както и показатели, включващи качествени аспекти от предмета на поръчката. Такива качествени показатели законодателят сочи, че може да се отнасят до следното:

1. Технически параметри – технически параметри – във въпросната обществена поръчка, това е Организация на изпълнението на поръчката или тъй нареченото Техническо предложение.

2. Технически условия, като начин и срок на изпълнение или срок за завършване – във въпросната обществена поръчка това е Срок за изпълнение.

Това са законовите показатели и измерители, които са допусттими съгласно ЗОП и те са абсолютно точно възпроизведени в поръчката за ремонт ЖК “Орел“ в град Разград.

Гаранционни срокове, като показатели за методиката за оценка на офертите, бяха широко разпространени преди ( по стария ЗОП ) и водеха до абсурдите да се предлагат 30, 50 или 100-годишни гаранционни срокове и фирмите печелеха именно благодарение единствено на този показател.

При критерии „оптимално съотношение качество/цена“ е трудно да се обоснове как гаранционният срок влияе върху качеството на изпълнението, за да бъде включен в методиката за оценка.

Визираната обществена поръчка има цял раздел 4 от Документацията, наречен „Гаранции“, в него са посочени всички гаранционни срокове, но те не са в методиката за оценка и не носят различни точки на кандидатите, а са като неизменимо условие, което е валидно за всички участници.

Актуална съдебна практика по конкретния казус за законосъобразност на методиката е Решение №5378 от 28.04.2017г. по АДМ.Д.№ 540/2017г., IV ОТД. НА ВАС, касаещ жалба срещу същата методика за оценка, като жалбата е отхвърлена като неоснователна и решението на ВАС е окончателно.

прес1306

Цялата отговорност за съдържанието на сайта се носи от Община Разград и при никакви обстоятелства не може да се счита, че този сайт отразява официалното становище на Европейския съюз и на Управляващия орган на ОПАК. 

Официален web сайт на Община Разград, 7200 Разград, бул."Бели Лом" №37А, тел.: (084) 660 091, факс: (084) 660 090, ел.поща: obshtina@razgrad.bg